Wabi-Sabi: tobulumas netobulume 4

 Vasario 13 d. grupelė mūsų mokyklos mokinių, bibliotekininkė Romualda ir technologijų mokytoja Jūratė vyko į Vilnių dalyvauti projekto Wabi-Sabi: tobulumas netobulume 4 mokymuose.

APIE PROJEKTĄ

„WABI-SABI: tobulumas netobulume“ – skatina mokytojus ir mokinius pažinti Japonijos kultūrą, kuriant ir atskleidžiant grožį netobulume įvairiomis raiškos formomis. Šių metų raiškos formos – pagal japonų literatūros kūrinius sukurtos iliustracijos ir teatro pasirodymai.

Sarasa audinių marginimo technika į Japoniją atkeliavo iš Indijos Muromachi laikotarpiu, bet suklestėjo tik Edo laikotarpiu, kuomet buvo naudojami ryškių spalvų pigmentai. Edo Sarasa gimsta kiekvienai spalvai naudojant naują trafaretą. Meistras trafaretus deda tam tikra tvarka ir tepa vis kitą spalvą. Keičiant trafaretus, kuriamas spalvingas raštas. Kartais paveikslas gali būti toks sudėtingas, kad jam sukurti naudojama apie 40–50 skirtingų trafaretų!

Japoniška knygų įrišimo technika žinoma nuo pat knygos sukūrimo ir buvo daugiausia naudojama Azijos šalyse. Nors technikai virš 2000 m., ji vertinama iki šių dienų. Įdomu tai, kad knygą galima surišti parašius jos turinį. Tokiam rišimui naudojami atskiri popieriaus lakštai, jų nelankstant ir neklijuojant.

Technologijų mokytoja Jūratė

Facebook komentarai