Tieskime tiltus vokiškai

Karščiu alsuojanti gegužė priminė greitai artėjančią vasarą ir taip laukiamas mokinių atostogas. Tad beliko pasidžiaugti paskutiniais vokiečių kalbos, gamtos mokslų ir matematikos integracijos nuveiktais darbais.
Mokslo metams artėjant į pabaigą Akmenės gimnaziją aplankė svečiai – 5-7 klasių mokiniai, lydimi mokytojų Žanetos Petokaitienės, Ainos Akonaitės Jašmontienės ir Linos Juškevičienės iš N.Akmenės Saulėtekio progimnazijos bei Šiaulių miesto Jovaro progimnazijos. Šias mokyklas vienija dvikalbio mokymo projektas, kurį organizuoja ir remia Goethe institutas. Antrus metus be dvikalbio mokymo institutas organizuoja ir remia projektą ,,Tiesiame tiltus“. Akmenės gimnazijos komanda, kuriai atstovavo mokytojos Kristina Jomantienė, Laima Zdanavičienė ir Jūratė Krūmienė, parengė projekto aprašą, sąmatą ir tapo viena iš trijų Lietuvoje komandų, kurios laimėjo šį projektą.
Edukacinės veiklos vyko lietuvių ir vokiečių kalbomis. Kūrybinių dirbtuvių tema buvo „Medžiagos“. 36 mokiniai tyrinėjo gamtinės ir dirbtinės kilmės medžiagas: degino, lydė, glamžė, įvardijo jas vokiškai, o tiriamąją veiklą vainikavo žvakės gamyba iš bulvės, taukų ir natūralaus siūlo.
Mokiniai atsivežė ir savo namų darbus: fotografijose reikėjo atpažinti kito miesto istorinius, gamtinius, religinius ir dailės objektus. Mokinių išradingumas pranoko lūkesčius. Šios užduoties dėka mokiniai arčiau susipažino su projekto draugų miestais.
Po pietų mokinių edukacinės veiklos persikėlė į Akmenės krašto muziejų. Mokiniai susipažino su ypatinga drugelių kolekcija, fosilijų istorijomis bei nuvėlė drugelius, kuriais galės dar ilgai džiaugtis parsivežę namo. Ventos regioninio parko lankytojų centre mus pasitiko dinozauriukė Ventė ir šaunus gidas, kuris įdomiai pasakojo apie gyvojo pasaulio evoliuciją bei pristatė Ventos regioninio parko lankytinas vietas. Projekto galutinė stotelė buvo Kamanų rezervatas. Iš pradžių vykome į direkciją, vėliau žygiavome pažintiniu taku. Po kiekvienos edukacinės veiklos mokiniai raštu atliko paskirtas užduotis vokiečių kalba.
Tokie projektai ne tik prisideda prie mokinių asmenybės brandos augimo, komunikavimo ir patyriminio – pažintinio mokymosi, bet ir stiprina mokytojų kompetencijas, skleidžia gerąją patirtį bei leidžia į mokymą pažvelgti kitaip.

Kristina Jomantienė ir Laima Zdanavičienė

Facebook komentarai