Projektas „Akmenės startuoliai“

Akmenės vidurinės mokyklos labdaros ir paramos fondo iniciatyva „Akmenės startuoliai“ skirta Akmenės gimnazijos 14–18 metų moksleiviams, kurie teorinių paskaitų ir praktinių užduočių įgyvendinimo metu susipažino su nauja sąvoka „socialinis verslumas“. Socialinis verslumas – tai kūrybiškas ir verslus veiklos būdas, kuris skatina jaunimą burtis į bendruomenes ir naudoti turimus išteklius siekiant socialinės gerovės. Socialinio verslo koncepcijoje (2015) teigiama, kad šiuolaikinių ugdymo institucijų esminis vaidmuo turėtų aprėpti jaunosios kartos socialinio verslumo ugdymą, kuris skatintų mokytis idėjas paversti kūrybingais veiksmais, ugdytų gebėjimą pastebėti naujas galimybes socialinėje aplinkoje ir modeliuoti socialinius pokyčius siekiant užsibrėžtų tikslų.
Gegužės – birželio mėnesiais Akmenės gimnazijoje vyko socialinio verslumo užsiėmimai, kurių metu 7 ir 9 klasių mokiniai išklausė teorines paskaitas apie socialinį verslumą, mokėsi atpažinti socialines problemas savo aplinkoje ir modeliuoti jų sprendimo būdus. Užsiėmimų metu buvo diegiama idėja, kad jaunimas kuria Lietuvos ateitį, todėl labai svarbu aktyviai įsitraukti sprendžiant aktualius klausimus. Akmenės gimnazijoje lankėsi socialinio verslo atstovas Žilvinas Gelgota, kuris pristatė mokiniams socialinio verslo idėją ir pasidalino savo asmenine patirtimi, bei atsakė į mokinių klausimus. Praleistas laikas ypatingas tuo, kad mokiniai turėjo galimybę susitikti ir pabendrauti su socialinį verslą įgyvendinančiu žmogumi.
Visi projekto dalyviai buvo skatinami burtis į komandas, identifikuoti kokias socialines problemas patiriame mes patys ir pabandyti modeliuoti jų sprendimo būdus. Idėjų generavimo procese kartu su mokiniais aptarta 12 Lietuvos socialinio verslo iniciatyvų, pateikti praktiniai iniciatyvų įgyvendinimo pavyzdžiai (pvz., Socialinis taksi, Draugų uogienė, Vikingų kaimas ir kt.). Mokiniai tobulino savo komandinio darbo, bendradarbiavimo, idėjos generavimo, pateikimo ir pristatymo gebėjimus, modeliavo socialinių problemų sprendimo galimybes. Užsiėmimų  metu naudoti mokymosi žaidžiant, verslo imitavimo ir mokymosi nukreipto į problemų sprendimą metodai. Ši iniciatyva suteikia galimybes jaunimui mokytis reikšti savo mintis, pateikti  pasiūlymus, bendrauti tarpusavyje ir pažvelgti į socialines problemas iš įvairių perspektyvų – tai ypatingai svarbu nedideliuose miesteliuose gyvenančiam jaunimui.

Socialinė pedagogė I. Maraškaitė

Facebook komentarai